Kolmas kerta (tai aika mones kerta) toden sanoo

 No niin, uudella innolla ja päiviin täytteen saamiseksi yritetään nyt taas uudestaan tätä blogi hommaa. Uusi nimi blogille ja vanhat postaukset "kevät siivoottu" pois niin nyt päästään aloittamaan puhtaalta pöydältä elämäntaparemontista ja muutenkin elämästä kirjoittelua tänne blogin puolella. Kuvista täytyy sanoa sen verran, että ylin kuva on viime kesältä ja tuosta pyritään nyt parantaamaa. Alemmat kuvat on 2008, 2013 ja 2017 otettuja ja rehellisesti sanottuna tuohon 2008 mittaan kun pääsisin niin olisin erittäin tyytyväinen asiaan😀. Harmi vaan, että se tavoite on vielä aika kaukana 😅.

Elämäntapa remppa

Nyt ollaan siis elämäntapa remontissa siinä tilanteessa, että uudestavuodesta kokonaisuudessaan on tipahtanut sellainen n. 5 kiloa. Alkuvuoden treenit oli pitkälti lihasta kasvattavaa treeniä ja nyt sitten viikko sitten maanantainna vaihtui treeni ohjelma rasvanpolttoon. Salilla siis käyn kolmena päivänä viikossa ja muuten on sitten aerobista 1-4 päivää viikossa vähän fiiliksistäkin riippuen. Sitä huvia on takana viikko ja yksi päivä ja edessäpäin ainakin se kolme viikkoa vielä, jonka jälkeen katsotaan PT:n kanssa mikä on tilanne ja millä jatketaan eteenpäin. Toki tässä myös jännitetään samalla meneekö tääläkin yksityiset kuntosalit kiinni vai saanko jatkaa rauhassa treenaamista salilla😅. Treenin lisäksi olen ollut nyt periaateteessa kohta pari viikkoa 16:8 dietillä, mutta koska kahteen viikkoon mahtuu yksi vähän pidemmälle venynyt ilta ruokailuiden osalta niin jouduin aloittamaan paastoilun uudestaan toissa sunnuntaina eli jatkelen tätä osapaastoani ainakin sinne sunnuntaille saakka ennen kuin mietin mitä tässä parin viikon aikana on saatu painollisesti tippumaan.

Lisäksihän lähipiirissä on myös painon pudottamiseen liittyvä veto omalla puolisolla ja eräällä toisella mikä motivoi siihen että omankin painon pitää pudota (koska miehellehän ei voi hävitä tässä asiassa 😆)

Muita uusia juttuja mitä tähän kevääseen on mahtunut niin aloitin meditoimisen vähän aikaa sitten ja sitä olen pyrkinyt harrastamaan päivittäin edes pienen hetken ajan ja rupesin venyttelemään aktiivisemmin, vaikka olen tosin kaukana vielä päivittäisen venyttelyn haaveesta. 

Muuta uutta elämässä

Muuta uutta mitä elämässä tällä hetkellä on niin hain (taas) opiskelemaan eli valintakokeet ja valintakurssi (??) on tiedossa lähitulevaisuudessa. Näiden pariin saatan palata jollain tavalla, jossain vaiheessa. Kuten myös muutenkin siihen, mihin kouluihin tuli haettua ja mitäs sitten jos ja kun johonkin opiskelemaan pääsen. Toimintaterapeutiksi valmistuin siis tosiaan viime kesänä. Toki tämä blogin uudellen elvyttäminen kuuluu myös omalta osaltaan uutena taas elämääni. 

Aloitettiin asuntosäästäminen viimevuonna ja toiveissa on joskus päästä omaan taloon. Ajatus vaan tuntuu etäiseltä, kun on jälleen kerran ollut vuoden työttömänä ja lähdössä taas opiskelemaan jotakin, mikäli pääsen vaan sisälle joihinkin opintoihin. Blogia pyrin päivittelemään ainakin sen kerran viikossa ja laittelen silloin aina aiheesta riippumatta tilanne päivitystä treeneistä ja painon pudotuksesta ylipäänsä.

Kaiken laisia DIY projekteja ja virkkausprojekteja on kokoajan meneillään, kuten myös Bullet Journalin tekoa. Yksi mihin aloin 16:8 dietin myötä on tavaroiden läpikäyminen ja järjestely, koska ennen kahdeksaa aamulla herätessä ja iltaisin nukkumaan menoa odotellessa on yllättävän monta tuntia, joihin täytyy keksiä jotakin, ettei ole kokoajan syömässä😀. 

Tässä nyt tiivistetysti kuulumiset tähän blogin uudelleen herättämisen alkuun.

Pysykää terveinä <3

 ~ShadowMoon


Kommentit